Saturday, December 28, 2002

Singapura perlu henti tindakan provokasi - Puteri

KUALA LUMPUR 27 Dis. - Puteri UMNO mendesak Singapura menghentikan sebarang tindakan provokasi terhadap rakyat dan agensi kerajaan negara ini mengenai isu Pulau Batu Putih.

Ketua Biro Antarabangsa Puteri, Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, kerja-kerja pembangunan di pulau tersebut juga hendaklah dihentikan sehingga keputusan pemilikan dicapai oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ).

``Singapura juga hendaklah mempercepatkan proses rujukan mereka ke ICJ untuk menyelesaikan isu ini,'' katanya selepas menyerahkan memorandum bantahan kepada Setiausaha Pertama Pesuruhjaya Tinggi Singapura, Mark Neo di sini hari ini.

Menurut, isu ini tidak perlu dilengahkan lagi kerana akan mendatangkan pelbagai masalah lagi jika isu ini terus berlarutan.

Beliau menambah, dalam isu air pula, Singapura juga janganlah menimbulkan sebarang provokasi yang boleh menyebabkan ia berlanjutan terlalu lama.

Dalam pada itu, Pemuda Barisan Nasional dan Kelab Penyokong Kerajaan turut menyampaikan memorandum bantahan masing-masing Selasa lalu - Utusan Malaysia

No comments: