Thursday, January 02, 2003

PM pengerusi mesyuarat bincang isu tuntutan pulau

KAJANG 1 Jan. - Satu mesyuarat peringkat tinggi kerajaan yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad akan diadakan Jumaat ini bagi membincangkan isu Pulau Batu Putih yang menjadi tuntutan bertindih antara Malaysia dengan Singapura.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Aseh Che Mat berkata, beliau telah dimaklumkan oleh Jabatan Perdana Menteri agar menghadiri mesyuarat itu.

Katanya, antara menteri-menteri yang terlibat termasuk Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Menteri Luar Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Abdul Razak dan beberapa agensi kerajaan yang berkaitan.

Menjawab soalan, Aseh berkata: ``Saya tidak diberitahu secara terperinci apa yang akan dibincangkan, kita tunggulah pada Jumaat ini.''

Beliau berkata demikian kepada media selepas menghadiri majlis penyampaian sumbangan anak-anak yatim, fakir miskin dan orang kurang upaya bagi daerah Ulu Langat di kediaman Datuk Ujang Bagong di sini, hari ini - Utusan Malaysia

No comments: